اختلال تحریم های فولادی در بازار 

اختلال تحریم های فولادی در بازار 
اختلال تحریم های فولادی در بازار 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روند رو به رشد تولید فولاد در کشور موجب شد تا تولید کنندگان فولادی به این نکته اشاره کنند که تحریم‌های فولاد از مرداد سال گذشته آغاز شد و تاکنون اتفاق خاصی برای تولید این محصول رخ نداده و روند تولید بدون مشکل ادامه دارد، به همین دلیل اعمال تحریم‌ های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روند رو به رشد تولید فولاد در کشور موجب شد تا تولید کنندگان فولادی به این نکته اشاره کنند که تحریم‌های فولاد از مرداد سال گذشته آغاز شد و تاکنون اتفاق خاصی برای تولید این محصول رخ نداده و روند تولید بدون مشکل ادامه دارد، به همین دلیل اعمال تحریم‌ های جدید نمی‌تواند چندان برای تولید کنندگان نگران‌ کننده باشد، فقط این امکان وجود دارد که روند تولید در کشور با کمی سختی همراه شود. البته فعالان فولادی این نکته را نیز مطرح می‌کنند که مهم ‌ترین مشکلی که تحریم برای صنعت فولاد کشور رقم زده و با توجه به تحریم ‌های جدید احتمال تشدید آن وجود دارد به افزایش هزینه‌های تولید و صادرات باز می‌گردد.

 از سوی دیگر تولید کنندگان فولادی بر این موضوع نیز اتفاق نظر دارند که قوانین داخلی سخت‌ تر از تحریم‌ هاست و با توجه به شرایط کنونی باید راهکاری برای تسهیل قوانین داخلی در نظر گرفت تا به این طریق عبور از تحریم ‌های بین ‌المللی تسهیل شود. به اعتقاد فعالان این بخش تحریم ‌های جدید آمریکا علیه صنعت فولاد کشور بیشتر جنبه روانی دارد و تاثیر خاصی بر عملکرد تولید کنندگان این بخش نخواهد گذاشت، این تحریم ‌ها تاحدودی می‌ تواند قدرت چانه ‌زنی خریداران را در سطح بین ‌المللی بیشتر کند. 

از سوی دیگر فعالان این بخش بر این نکته نیز تاکید می‌کنند که مشکل اصلی تولید کنندگان کشور اعمال سیاست‌ های غیرشفاف است، دخالت در قیمت‌ گذاری به همراه ممنوعیت‌ های صادراتی شرایط فعالیت را برای تولید کنندگان فولاد سخت کرده است. به گفته فعالان فولادی در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از قطعات بخش فولاد سازی بومی‌ سازی شده است. به نحوی که در حوزه مکانیک و انرژی بالای ۸۰ درصد، در حوزه برق و اتوماسیون نزدیک به ۴۰ درصد و در حوزه مواد مصرفی تکنولوژی و نسوز نزدیک به ۸۵ درصد بومی‌ سازی انجام شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)